Een innovatief sociaal project

het project

Een project met vele facetten

The Social Food Truck heeft twee functies: aan de ene kant zoekt hij de meest kwetsbaren op om hen te voorzien van kwaliteitsvoeding volgens het concept van vegetarische streetfood; aan de andere kant dient hij en sensibiliseert hij het grote publiek met commerciële activiteiten, waarvan de opbrengst naar sociale doelen gaat. De maaltijden die wij aanbieden in onze foodtruck zijn 100% vegetarisch, voedzaam en kwaliteitsvol, afkomstig van lokale en/of biologische productie. Wij gaan voor zero afval en gebruiken enkel biologisch afbreekbaar materiaal voor onze verpakkingen. Bovendien worden alle CO²-emissies van het voertuig gecompenseerd via vegetatieprojecten in België (meer info op plantc.be) om de milieu-impact van de Social Food Truck te verminderen.

Eat good. Do good. Feel good.

The Social Food Truck biedt gezonde en evenwichtige maaltijden, op basis van lokale en/of biologische producten. Onze recepten zijn geïnspireerd op het concept van vegetarische streetfood om duurzaam eten te promoten. l’alimentation durable.

In België leeft 1 op de 5 mensen in armoede. The Social Food Truck werd in het leven geroepen om innovatieve oplossingen te bieden voor de uitdagingen van de voedselcrisis door wekelijks kwaliteitsmaaltijden aan te bieden aan de meest kwetsbaren in de Brusselse regio

de activiteiten van The Social Food Truckte ondersteunen, help je voedselonzekerheid te bestrijden en kom je op voor gezond eten dat goed is voor mens en planeet !

Prijs voor de meest innovatieve vereniging in 2022

Op 13 oktober 20222022 werd ADRA door ASBLissimo bekroond met de eerste prijs voor de meest innovatieve vzw in Franstalig België. We zijn erg blij en trots dat ons solidariteitsproject, The Social Food Truck, erkend werd door een jury van experts uit de verenigingssector!

De vzw ASBLissimo wil de rol en de verantwoordelijkheden van bestuurders van non-profit organisaties in Franstalig België promoten en versterken ASBLissimo wil een stimulans zijn voor een generatie van verenigingen die innovatief, professioneel en open voor verandering zijn.

In het kader van de campagne #jaimemonmetier van het platform Guide Social werd Jonathan, directeur van ADRA België, uitgenodigd om deel te nemen aan een podcast over het thema zingeving op het werk. Onze directeur legt uit hoe zingeving hem elke dag drijft in zijn werk bij ADRA Belgium! Luister hier naar zijn podcast :

Nieuwe manieren om het project te promoten

heeft het misschien al gehoord op de Franstalige radiozenders NRJ, Nostalgie en Chérie FM: de Social Food Truck is geselecteerd om deel uit te maken van de promotiecampagne "100 minutes pour changer le monde" ofwel "100 minuten om de wereld te veranderen".

Benieuwd naar onze radiospot ? Hier is de Nederlandstalige versie: " In België leeft 1 op 5 mensen in armoede en moet soms voedselhulp vragen om te overleven. Deze hulp is niet altijd even toegankelijk, zeker niet voor daklozen. Daarom heeft de vzw ADRA «The Social Food Truck» gelanceerd, een innovatief project in de strijd tegen voedselonzekerheid. Met zijn mobiele keuken gaat hij de meest kwetsbaren opzoeken om hen rechtstreeks te bedienen. Voor de prijs van een kop koffie kan je helpen om iedereen toegang te geven tot kwaliteitsvoeding!"